Golv till Tak #2-2014

Temat för det här numret av Golv till Tak är Konsumententreprenader. Vi får möta fem olika entreprenörer som delar med sig av sina erfarenheter och ger oss sin syn på hur man på bästa sätt arbetar mot konsument samt på vad man kan göra för att konsumentkunderna ska hitta till golventreprenören. Vidare får vi en genomgång av vilka juridiska regler som gäller, de är ju annorlunda än vid "vanliga" entreprenader.

Konsumenten som kund är annorlunda på många sätt. Det är inte bara det att konsumenten normalt inte har så stor upphandlingsvana, har många olika preferenser och åsikter och kanske behöver en hel del hjälp och stöd vid sitt golvköp. Lagstiftningen är också annorlunda.

I den här tidningen får vi möta entreprenörer som arbetat mycket mot konsument. Och så får vi en genomgång av konsumenttjänstlagen som följs av nyttiga tips på hur man undviker att göra missar i det sammanhanget.

Årets Möbelmässa motiverar självklart ett reportage. Även från mässan Euroshop i Düsseldorf finns en rapport.

INNEHÅLL Golv till Tak #2-2014

Hur hittar golvföretagen sina konsumentkunder?

Integrerad butiks- och e-handel

Konsumententreprenad - ett spel med egna regler

Utgå ifrån hur du skulle göra hemma!

"Hembesök är viktigt för en lyckad affär"

Golvbranschen har ett unikt och helsäkert konsumentskydd

Färgklick i badrummet

Blir ROT kvar?

Golv- och Möbelmässa

Euroshop - inte bara designplattor

Hela årgång 2014

Golv till Tak #8-2014

Läs

Golv till Tak #7-2014

Läs

Golv till Tak #6-2014

Läs

Golv till Tak #5-2014

Läs

Golv till Tak #4-2014

Läs

Golv till Tak #3-2014

Läs

Golv till Tak #2-2014

Läs

Golv till Tak #1-2014

Läs